czwartek, 27 czerwca 2013

Marynowane cukinie w limonce

Scroll down for English

Bardzo lubię cukinie. Surowa, smażona, grillowana czy marynowana – zawsze chętnie zjem. Dzisiaj podam Wam przepis na ulubioną, marynowaną w limonce.
Cukinia marynowana to smaczna przekąska na letni stół.
Zapraszam :-)
Cukinie przepis. Jak przyrządzić cukinie?

Składniki:

  • 2 cukinie
  • 2 limonki 
  • 100 ml oliwy 
  • sól i pieprz do smaku 
  • świeża mięta

Przygotowanie:

Cukinie myjemy, osuszamy i odcinamy końcówki. Kroimy wzdłuż na cienkie plasterki. Najlepiej maszynką do chleba. Do miski wlewamy oliwę i wyciskamy limonki. Marynujemy w zalewie parę godzin.
Cukinie przepis. Jak przyrządzić cukinie?
Na patelni-grill smażymy plastry cukinii z obu stron.
Cukinie przepis. Jak przyrządzić cukinie?
Osączamy na papierze. Przekładamy cukinie na duży talerz. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, posypujemy świeżą miętą. Całość przykrywamy i odstawiamy na godzinę do lodówki. Podajemy na zimno.


Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Pozdrawiam

Renata

In the English version

Marinated zucchini in limonce


Ingredients:

  • 2 zucchini
  • 2 limes
  • 100 ml olive
  • salt and pepper to taste
  • fresh mint
Directions:

Wash and shred the zucchini. Cut zucchini lengthwise into thin slices. Pour the olive oil into the bowl and squeeze the lime. Marinated zucchini in a few hours. Grilled zucchini slices on both sides until browned. Season to taste with salt and pepper. Sprinkle with fresh mint. Serve cold.


Share:

9 komentarzy

Karmel-itka pisze...

bardzo miłe dla podniebienia, zapewne.
pyszna przekąska, taka lekka!

posmakujto! pisze...

Nie jadłam takiej. Musi być pyszna :)

Unknown pisze...

ciekawe danie:)

*D pisze...

Cukinie na kwaśno? Polubiłabym! :D
dariawkuchni.

Kasia S, pisze...

no ba !
Obowiązkowo również u nas :D

Pozdrawiamy serdecznie

Tapenda

pola pisze...

Widziałam ostatnio bardzo podobny przepis i trochę się nad nim zastanawiałam, ale jeśli jest u Ciebie to znaczy, że warty jest przygotowania :)

Kalejdoskop Renaty pisze...

Dziękuję i zapraszam do wypróbowania :-)

Kalejdoskop Renaty pisze...

:-)

Kalejdoskop Renaty pisze...

Napewno, są smakowite.
Pozdrawiam serdecznie :-)

Kalejdoskop Renaty