piątek, 18 października 2013

Marynowana dynia

Scroll down for English

Dynię marynowaną w ten sposób jadłam po raz pierwszy na wybrzeżu Amalfitańskim. Tak mi zasmakowała, że gdy tylko wróciłam do domu, od razu chciałam ją zrobić.
Dynia przygotowana w ten sposób jest przepyszna. Można przechowywać ją w słoikach lub można zjeść od razu. Może służyć jako przekąska na obiad lub kolację, albo jako przystawka na imprezie.

Przepis na marynowaną dynię z aromatycznymi przyprawami. Przetwory z dyni na zimę. Jak zamarynować dynię.

Składniki dla 2 osób:

  • 1/2 małej dyni
  • 1 zabek czosnku przeciśniety przez praskę
  • pietruszka 
  • sól i pieprz 
  • 5 łyżek oliwy 
  • 1 łyżkę octu balsamicznego

Przygotowanie:

Dynię obieramy. Kroimy na cienkie plasterki. Najlepiej maszynką do chleba.

Na patelni-grill smażymy z obu stron plastry dyni, aż się zarumienią.


Odsączamy na papierze.

Po ostudzeniu przekładamy do pojemnika z pokrywką. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, dodajemy czosnek i posypujemy świeżą pietruszką. Zamykamy.



Całość odstawiamy na godzinę do lodówki. Podajemy na zimno. Składniki zrobiłam trochę na oko „na mój gust”, możecie dodać więcej octu i innych przyprawy, jeśli wolicie silniejszy smak.

Smacznego!


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata



In the English version
 

Pickled pumpkin
 

Ingredients for 2 persons:
  • 1/2 small pumpkin
  • garlic to taste (I added 1 clove)
  • parsley to taste
  • salt and pepper to taste
  • olive oil (I added 5 tablespoons)
  • balsamic vinegar (I added 1 tablespoon)
Directions: 

Wash and shred the pumpkin. Cut pumpkin lengthwise into thin slices. Grilled pumpkin slices on both sides until browned. Pour the olive oil into the bowl and balsamic vinegar. Season to taste with salt and pepper. Add garlic. Sprinkle with fresh parsley. Marinated pumpkin in a few hours. Serve cold.

Share:

Brak komentarzy

Kalejdoskop Renaty