piątek, 27 grudnia 2013

Torta di panini, czyli ciasto bułeczkowe

Dzisiaj chciałabym podać przepis na torta di panini, czyli ciasto bułeczkowe. Prosty przepis, na pewno zdrowszy i smaczniejszy od kupnego. 
To najlepsze bułki, jakie kiedykolwiek jadłam! 
Zapraszam ;-)

Składniki:

Ciasto:
  • 500 g mąki pszennej + 60 g mąki pszennej
  • 80 g masła + do smarowania formy
  • 2 łyżeczki soli 
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 25 g świeżych drożdży lub 1 opakowanie drożdży instant (7g) 
  • oliwa extra vergine 
  • 250 ml wody 
  • 1 jajko
Do układania ciasta:
  • 1 jajko do smarowania
  • 40 g maku 
  • 60 g sezamu 
  • 40 g szczypioru 
Wybór ziół czy ziaren zależy od Was.

Przygotowanie:

Szykujemy najpierw rozczyn drożdżowy. Drożdże rozkruszamy w miseczce, dodajemy cukier, 5 łyżek mąki i 100 ml wody. Odstawiamy na 2 godziny. Do wyrabiania ciasta używam maszyny do chleba. Wsypujemy do maszynki resztę mąki, dodajemy rozczyn drożdżowy i resztę wody, wyrabiamy, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Na samym końcu dodajemy sól. Ciasto przekładamy do miski posmarowanej oliwą, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrastania na 2 godziny. Ciasto jest dobrze wyrośnięte, jeśli po zagłębieniu na chwilę w nie palca pozostaje w nim dziura (czas rośnięcia ciasta może się zmieniać w zależności od pogody — na nią bowiem reagują drożdże). Gdy ciasto podwoi swoją objętość, dodajemy jajko, masło i mąkę (60 g). Dzielimy ciasto na trzy części, do każdej z nich dodajemy nasze ulubione ziarna bądź zioła. Szykujemy tortownicę, smarujemy masłem i posypujemy mąką. Z ciasta wychodzą dwie tortownice: jedna duża i jedna mała. Układamy nasze bułeczki, jedna koło drugiej, w odległości 1 cm. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrastania, aż nasze bułeczki podwoją swoją objętość. Po naszym czasie wyrastania smarujemy nasze bułeczki jajkiem, posypujemy każdą bułeczkę tym samym ziarnem czy ziołem, w zależności, z czym są zrobione. Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Pieczemy w piekarniku 20 minut.

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku lub google+. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje.
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Pozdrawiam

Renata


Share:

Brak komentarzy

Kalejdoskop Renaty