niedziela, 22 czerwca 2014

Prosciutto e Melone

Prosciutto e melone, czyli melon podany w szynce parmeńskiej. Proste i kolorowe danie.
Typowa klasyka kuchni włoskiej serwowana latem, gdy melony są w sezonie.
Przekąska bardzo prosta w przyrządzeniu a w dodatku super błyskawiczna.
W ustach tworzy niewątpliwie idealne połączenie, słodycz melona ze słonym smakiem szynki parmeńskiej.
Prosciutto e melone może być serwowane jako przekąska lub danie główne.
Zapraszam ;-)

Składniki:

  • 1 dojrzały melon
  • 200 g cienkich plasterków szynki parmeńskiej

Przygotowanie:

Myjemy powierzchnię melona, przecinamy nożem na pół,

oczyszczamy łyżką z nasion.
Przekrawamy na mniejsze kawałki (ja dzielę cały melon na sześć części ),
obieramy ze skórki i układamy na talerzu. Przykrywamy lub okręcamy plasterkami szynki parmeńskiej.
Podajemy natychmiast!

Warto wiedzieć! 

Przed użyciem wkładamy melona na godzinę do lodówki. Klasyczna włoska wersja prosciutto e melone podawana jest bez przypraw i bez dressingu. 
Widziałam wersje podania ze świeżo zmielonym pieprzem lub posypane makiem.

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje.
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.
  • A jeśli lubisz jak opisuje Włochy, to kup moją książkę
Pozdrawiam


Renata
Share:

7 komentarzy

Anonimowy pisze...

Wygląda niesamowicie fotogenicznie :)

Olka pisze...

Uwielbiam tą przystawkę.

Anonimowy pisze...

Ciekawe, wygląda smacznie :)

marta pisze...

Wspaniały ! Od kilku lat tak podaję tylko nie wiedziałam , że powinno się melona oziębić . Tak będe robić ! Marta

Olga pisze...

„Niebo w gębie” :-)

Unknown pisze...

napewno wypróbuję

Anonimowy pisze...

Uwielbiam

Kalejdoskop Renaty