sobota, 23 maja 2015

Mus czekoladowo truskawkowy

Mam dla Was słodko kwaśny mus czekoladowo truskawkowy. 
Klasyczny, puszysty, delikatny, mocno czekoladowy mus, truskawki w całości i lekko kwaskowaty truskawkowy mus. 
Czy może być coś lepszego ? 
Myślę, że nie. Musicie przekonać się sami! Idealny deser dla wszystkich lubiących słodkości cieszy oko i podniebienie. 
Zapraszam ;-)

Składniki na 4 -6 porcji (w zależności od rozmiaru szklanki):

Mus czekoladowy:
  • 200 g gorzkiej czekolady (o zawartości kakao minimum 70 %)
  • 80 ml pełnotłustego mleka 
  • 4 białka z dużych jajek 
  • 1 żółtko z dużego jajek
Mus truskawkowy:
  • 400 g truskawek
  • 40 g cukru 
  • 100 ml wody 
  • 12 g żelatyny w płatkach
Dekoracja:
  • około 12 małych truskawek na szklankę(zależy wszystko od szklanki)

Przygotowanie:

Ubijamy białka ze szczyptą soli i wkładamy do lodówki.
Czekoladę łamiemy na kawałki i wrzucamy do miseczki, następnie wstawiamy na gorącą kąpiel wodną. Cały czas mieszamy aż do momentu rozpuszczenia czekolady.

Dzięki temu czekolada ładnie i równomiernie topi się, a nie przypala. W międzyczasie w garnku zagotowujemy mleko. Zalewamy czekoladę gorącym mlekiem, cały czas mieszając trzepaczką, aby masa się połączyła i schłodziła (do ok. 40 stopni C). 
Następnie dodajemy żółtko, cały czas mieszając, aż wszystko połączy się w jednolitą całość. Kiedy masa jest już jednolita, dodajemy ok. 1/3 masy białkowej i mieszamy szybko trzepaczką. 
Jak wszystko ładnie się połączy, dodajemy resztę białek, tym razem mieszając delikatnie. Ponoć sekretem puszystego musu jest dzielenie tych białek, które najpierw miesza się powoli a później szybko. 
Truskawki myjemy i tniemy na pół, częścią przeciętą układamy dookoła na brzegu szklanki.
Dodajemy powolutku mus czekoladowy, następnie układamy truskawki, a na samym końcu dodajemy mus czekoladowy.
Chłodzimy w lodówce przez 1-2 godziny.
W międzyczasie myjemy i odszypułkowujemy truskawki, następnie miksujemy w blenderze. 
Namaczamy żelatynę w bardzo zimnej wodzie przez 2 minuty. 
Wyciskamy
i dodajemy do gorącej wody. Mieszamy aż do rozpuszczenia żelatyny
Do musu truskawkowego dodajemy rozpuszczoną żelatynę. 
Gdy mus czekoladowy stężeje dodajemy mus truskawkowy.
Następnie chłodzimy w lodówce przez 1-2 godziny.

Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Pozdrawiam

Renata

 
Share:

2 komentarze

Wiewióra pisze...

alez to musi być pyszne połączenie!

Dominika Starańska pisze...

Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

Kalejdoskop Renaty