sobota, 6 czerwca 2015

Tinto de verano

Na upalne dni proponuję Wam drink bardzo popularny w Hiszpanii w lato: tinto de verano czyli w dosłownym tłumaczeniu letnie wino.
Będąc w tamtym roku
w Sewilli zasmakawałam tinto de verano.
Bardzo szybko polubiłam, bo skutecznie gasił moje pragnienie.
Idealny na lato, ale nie tylko, polecam także na grille lub imprezy w domu.
Nazwa tinto de verano zależy od napoju z jakim jest zmieszany.
Istnieją rożne możliwości, możemy zrobić np.
- "tinto con limón" czyli czerwone wino zmieszane z Fantą cytrynową lub Spritem i lodem,
- czerwone wino z oranżadą i lodem czyli "tinto con blanca",
- czerwone wino z Fantą pomarańczową i lodem czyli "tinto con naranja".
Słyszałam też o "Calimocho" czyli połączenie czerwonego wina z Cola Colą.
Moje ulubione to tinto con naranja.

Zapraszam ;-)


 Składniki na 4 osób :
  • 2 szklanki czerwonego wina
  • 2 szklanki Fanty lub oranżady
  • cytryna lub pomarańcza
  • lód

Przygotowanie:

Polecam wcześniej schłodzić zarówno czerwone wino jak napój.
Schłodzone wino mieszamy ze schłodzonym napojem.
Dodajemy dużo kostek lodu, aby było naprawdę bardzo zimne.
Cytrynę lub pomarańcze kroimy w plasterki i dodajemy do napoju.
1 plaster na jedną szklankę.
Smacznego!

Warto widzieć!
W przeciwieństwie do Sangria nie dodaje się cukru.
Niektórzy dodają odrobinę czerwonego Vermouthu, a jeszcze inni dodają trochę rumu.


Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)

 
Share:

Brak komentarzy

Kalejdoskop Renaty