środa, 3 sierpnia 2016

Sałatka z mieszanego ryżu, melona i krewetek

Dziś chciałabym Wam polecić sałatkę z mieszanego ryżu, melona i krewetek — zdrowa, pożywna, kolorowa i bardzo smaczna. Zachwyca swoją delikatnością i smakiem. Inspiracją przepisu była kolacja ze znajomymi w sobotę. Tak mi zasmakowała, że musiałam ją ponownie zrobić.
Zapraszam ;-)
Sałatka z ryżu.

Składniki na 12 osób:

  • 300 g ryżu
  • 300 g ryżu dzikiego lub czarnego 
  • 1 melon 
  • 2 duże żółte papryki 
  • 200 g ugotowanych krewetek 
  • rukola do smaku 
  • sól do smaku 
  • oliwa

Przygotowanie:

Płuczemy osobno dwa ryże, zalewamy zimną wodą i gotujemy też osobno, lekko solimy. Dziki ryż potrzebuje dużo więcej gotowania niż zwykły ryż, ponad 40 minut. Melona i paprykę kroimy w kostkę. Ugotowany i ostudzony ryż mieszamy z melonem i papryką. Dodajemy ugotowane krewetki i posiekaną na drobno rukolę. Mieszamy. Doprawiamy solą i oliwą. Nie przesadzamy z oliwą, lekko skrapiamy. Sałatka jest najlepsza po kilku godzinach od przyrządzenia — wtedy smaki idealnie się łączą. Najlepiej odstawić sałatkę na kilka godzin w chłodne miejsce — do połączenia się składników. Czynności do wykonania jest pozornie mało, całość — nie licząc gotowania ryżu — zajęła mi 10 minut.
Smacznego!


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Pozdrawiam

Renata


Share:

1 komentarz

Lekarze od kuchni pisze...

Wygada cudownie kolorowo :) Myśle ze wlasnie znalazłam pomysł na dzisiejszy obiad!

Kalejdoskop Renaty