czwartek, 5 marca 2015

Domowe Limoncello. Przepis prosto z Wybrzeża Amalfitańskiego

Limoncello to słodki likier pochodzący z wybrzeża Amalfitańskiego. Do przygotowania tego niebiańskiego likieru, podstawowym składnikiem jest oczywiście cytryna, która powinna być z Sorrento. Cytryny charakteryzują się dużym rozmiarem — mają eliptyczny kształt, grubą skórkę oraz soczysty i bardzo kwaśny miąższ. Są bogate w olejki eteryczne. We Włoszech nazwa handlowa „Limoncello” dozwolona jest jedynie dla likierów zrobionych z cytryn z Sorrento.
Mam dla Was świetny przepis na genialne domowe limoncello
(z tego przepisu robię już bodajże od 20 lat). Przygotowanie go w domu jest bardzo proste. Najważniejsze, abyście mieli cytryny z uprawy biologicznej, niepotraktowane żadnym chemicznym środkiem. Domowe limoncello wymaga czasu, ale jest tego warte, bo po miesiącu jego aromat wprost zwala z nóg. Ma wspaniały kolor i cudnie pachnie cytrynami.
Zapraszam ;-)
Domowe Limoncello. Przepis prosto z Wybrzeża Amalfitańskiego

Składniki na 1,2 litr likieru:

  • 6 dużych cytryn*
  • 600 g cukru 
  • 700 wody 
  • 500 ml alkoholu**
  • słoik 
  • nóż ceramiczny 
Czy wiecie, że ...zastosowanie noży ceramicznych zachowuje składniki zawarte w skórce z cytryny. Stal może je zmienić.
*Cytryny z wybrzeża Amalfitańskiego lub Bio.
** Alkohol 95°.

Przygotowanie:

Owoce cytryny myjemy w ciepłej wodzie i osuszamy suchą szmatką.
Obieramy z nich żółtą część skórki, uważając, aby nie usunąć białej części.

Domowe Limoncello. Przepis prosto z Wybrzeża Amalfitańskiego
Następnie kroimy skórkę na małe kawałeczki, najlepiej przy użyciu noża ceramicznego.
Domowe Limoncello. Przepis prosto z Wybrzeża Amalfitańskiego
Wrzucamy skórki do dużego słoika
Domowe Limoncello. Przepis prosto z Wybrzeża Amalfitańskiego

i zalewamy spirytusem. 
Domowe Limoncello. Przepis prosto z Wybrzeża Amalfitańskiego


Zakręcamy i odstawiamy w ciemne miejsce na miesiąc.
Biorąc pod uwagę, że aktywne składniki zawarte w cytrynie są światłoczułe i wrażliwe na ciepło (cytryna jest wrażliwa na światło i ciepło) zalecam owinąć szklany słój w folię aluminiową. Z tego samego powodu najlepiej odstawić słoik w chłodne miejsce, z dala od źródeł ciepła. Po miesiącu szykujemy syrop. Doprowadzamy wodę do wrzenia i rozpuszczamy w niej cukier. Pozostawiamy do całkowitego wystygnięcia. Łączymy schłodzony syrop z alkoholem i skórkami z cytryny. Pozostawiamy do macerowania następne 7 dni. Odkładamy znowu w ciemne miejsce. Filtrujemy i rozlewamy do butelek. Limoncello dobrze smakuje podany w zmrożonych kieliszkach po posiłku (jako tzw. digestivo)! Ja mam zawsze w zamrażarce komplet zamrożonych kieliszków. P.S. Ja lubię Limoncello zrobione wg mojej receptury. Jeśli
lubicie słabsze likiery, musicie zwiększyć ilość wody. Jeśli chcecie likier mniej słodki, musicie zredukować ilość cukru.
Cytryny z wybrzeża Amalfitańskiego
Domowe Limoncello. Przepis prosto z Wybrzeża Amalfitańskiego
Polecam również:
Amalfi
Atrani - małe cudo
Capri - wyspa pięknych pejzaży
Furore - ukryte piękno
Neapol miasto kontrastów
Positano = Raj
Ravello
Wezuwiusz
Widoki wybrzeża Amalfitańskiego
Wycieczka na Capri 


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata


Share:

1 komentarz

Anonimowy pisze...

Zrobilam wg Twojego przepisu Renatko jest to cos wspanialego,podzielilam do malych buteleczek i dodalam jako prezent,obdarowani zachwyceni i ja tae bardzo,bardzo. Teraz mam zawsze kilka kieliszkow w zamrazalce.Dziekuje bardzo i pozdrawiam serdecznie

Kalejdoskop Renaty