sobota, 16 maja 2015

Fragole con riso latte dolce, gelato e cialda di caramello

Często z mężem próbujemy nowe restauracje.
Kilka tygodni temu wybrałam się do nowej restauracji, którą zaproponowała mi moja znajoma.
(Jeśli kiedyś będziecie w tej okolicy Włoch proponuje Wam udać się tutaj www.laita.it.). Menu tej restauracji było pyszne smaczne i na najwyższym poziomie, ale najwięcej zaskoczył mnie deser.
Oprócz przepysznej panna cotty z owocami leśnymi zamówiliśmy właśnie tytułowy deser.
Zaskoczył mnie tak pozytywnie, że od razu musiałam go zrobić w domu.
Postarałam się go otworzyć najwierniej jak potrafiłam, z min domowników widać było, że mi się udało.
Wyszło coś rewelacyjnego, aż w piórka obrosłam!
To też dlatego podałam Wam wcześniej przepisy na dwa różne przepisy, które wchodzą w całokształt tego deseru.
W skład deseru wchodzą owoce, pudding ryżowy, lody waniliowe i wafel z karmelu.
W oryginalnym przepisie była mieszanka owoców, ja użyłam truskawki, bo w tym momencie mam świeże z ogródka.
Cechą pozytywną tego deseru jest to, że możemy sobie przyszykować wszystko wcześniej a później tylko skomponować i podać naszym gościom.
Uwieźcie mi, że coś takiego na przyjęciu robi swój efekt.
Zapraszam ;-)
Fragole con riso latte dolce, gelato e cialda di caramello

Składniki dla 8 osób:

Owoce:
  • 500 g truskawek
  • cukier ( zależy czy truskawki są słodkie) 
Pudding ryżowy:
  • 200 g ryżu do risotta najlepiej canaroli
  • 700 ml mleka
  • 50 g cukru
  • 1/2 laski waniliowej 
Wafel z karmelu:
  • 50 g migdałów
  • 20 - 40 g ryżu preparowanego
  • 200 g cukru
  • 2 łyżki wody
*Lody Waniliowe - podałam gałkę lodu waniliowego na osobę
*duża szklanka lub słoik lub salaterka do podania

Przygotowanie:

Truskawki myjemy, odszypułkowujemy, kroimy na ćwiartki i zasypujemy cukrem.
Szykujemy pudding ryżowy. Odsyłam do mojego przepisu.
Pudding ryżowy do tego deseru podajemy na zimno.
Możemy go przyszykować dużo wcześniej, nawet jeden dzień wcześniej.
Szykujemy wafle z karmelu, tutaj też odsyłam do mojego przepisu.
Jeśli robicie deser w ciągu dnia, potrzebna będzie na to ok. godziny.
Kolejność, w jakiej możecie zacząć, jeśli szykujecie tuż przed podaniem: najpierw szykujemy pudding ryżowy, w międzyczasie, gdy ryż się gotuje, przygotowujemy wafel z karmelu oraz szykujemy truskawki.
Kompozycja:
Deser podajemy na zimno najlepiej w szerokim słoiku.
Truskawki i pudding ryżowy dzielimy na 8 porcji.
Na dnie słoika układamy najpierw truskawki, które będą już miały trochę swojego syropu.
Następnie na truskawki kładziemy zimny pudding ryżowy i gałkę lodu waniliowego.
W czubek deseru wbijamy nasz wafel z karmelu.
Podajemy natychmiast !

Smacznego!


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie: 

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter

Pozdrawiam 


Renata
 
Share:

3 komentarze

Anonimowy pisze...

Pięknie wygląda Na zdjęciu widzę truskawki w śmietanie. Czy mam rację. Podobny deser robiłam z jagodami . Goście byli zachwyceni a zarazem zdziwienie, że w deserze jest ryż. Pozdrawiam Wanda

Kalejdoskop Renaty pisze...

Nie ma żadnej śmietany.

Pozdrawiam

Renata

Anonimowy pisze...

Świetny pomysł na deser, inny niż poprzednie moje. Na pewno skorzystam

Kalejdoskop Renaty