28 kwietnia 2013

Ciasto apple roses

Dziś dla odmiany zapraszam na ciasto, które może przypaść Wam do gustu.
Ciasto piękne w wyglądzie i proste do zrobienia, jak i bardzo pyszne, które zasmakowało niezwykle moim domownikom.
Prezentuje się niesamowicie na stole.

Kiedyś szukając nowych inspiracji kulinarnych na internecie, trafiłam na podobne zdjęcie na Facebooku(Food art). 
Stwierdziłam, że muszę zrobić to ciasto.




Składniki:

Na ciasto
  • 115g miękkiego masła
  • 60 gr cukru pudru
  • 1 jajko 
  • 1 cukier waniliowy lub parę kropli esencji waniliowej
  • 1 łyżeczka startej skórki z pomarańczy
  • 100 g drobnych migdałów zmielonych w blenderze
  • 160g mąki 
Do kremu:
  • 400 ml mleka 
  • 80 ml białego wina słodkiego
  • 3 żółtka
  • 1 cukier waniliowy lub parę kropli esencji waniliowej
  • 1 łyżeczka startej skórki z pomarańczy
  • 6 łyżek cukru
  • 4 łyżki mąki
Do dekoracji:
  • 3 jabłka(skórka z trzech jabłek, miąższ z jednego)
  • trochę dżemu morelowego
Przygotowanie:
 

Mieszamy masło z cukrem, skórką z pomarańczy i cukrem waniliowym. 


Dodajemy jajka i migdały zmielone w blenderze. 




Zagniatamy ciasto i wyrabiamy na elastyczną masę. Formę do tarty 22/24 cm smarujemy masłem od środka. Ja użyłam formy silikonowej i nie jej smarowałam. Delikatnie rozwałkowujemy z obu stron na blacie posypanym mąką (rozwałkowane ciasto musi byc nieco większe niż średnica formy). Formę wykładamy ciastem, które dokładnie dociskamy do dna i brzegów formy. Spód ciasta nakłuwamy widelcem. Za pomocą noża usuwamy nadmiar ciasta. Przykrywamy formę papierem do pieczenia i wkładamy do lodówki.


W międzyczasie szykujemy krem. Mieszamy mąkę z cukrem, dodajemy skórkę z pomarańczy i cukier waniliowy. Dodajemy żółtka i trochę mleka. Mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Wlewamy resztę mleka i wina. Gotujemy i studzimy. Wlewamy krem nad kruche ciasto.  

Obieramy z jabłek paski bez usuwania ich skóry, obieraczką do ziemniaków. Układamy paski jabłek na ksztalt różyczek na wierzchu ciasta. Smarujemy róże podgrzanym dżemem morelowym. 


Rozgrzewamy piekarnik do 180 °C. Pieczemy 30 - 40 minut. Podajemy aż ciasto całkowicie ostygnie, posypujemy cukrem pudrem.


Smacznego! 



Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny:) 



22 komentarze:

  1. Przepiękne, aż szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda czy nie, zostało zjedzone w mgnieniu oka :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. O rany jak to cudnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda cudownie.
    Jestem ciekawa jak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje niesamowicie, krem rozpuszcza się w buzi i do tego jabłka.... mniam mniam :-)
      Zapraszam do wypróbowania.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. przepiękne i na 100% pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały pomysł, kolejny :) troszkę Ci zazdroszczę tych fajnych pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, staram się jak najlepiej, dopóki mi nie zabraknie pomysłów :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. wow!!!! ale przepiękne ciasto!!! :) brawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a jakie smaczne :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Bardzo lubię ciasto z dodatkiem cytrusów. Tu w dodaku jeszcze migdały, masło.... Jestem pewna, że z piekarnika docierał zapach raju !!

    Pozdrawiamy serdczenie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje;-)
      Pozdrawiam !
      Renata Pawlowska

      Usuń
  8. Cudowne! :) Też mam je w planach :) Pozdrawiam serdecznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. będzie u mnie na niedzielę, niech ja nim gości "zastrzelę"

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.